Nie jesteś zalogowany! Załóż konto już teraz!

Trzeciego września wydawcy Football Managera - Sports Interactive przedstawili pierwsze nowe opcje, które zobaczymy w FM 2009. Oto one:

 

1. Tryb 3D. Sports Interactive wreszcie poszło z duchem czasu i postawiło na to, co dla wielu jest najważniejsze - wygląd. Nad nową wersją silnika meczowego pracowano podobno od trzech lat a ten obecny testowany jest od roku. W FM 2009 nie będziemy mogli podziwiać takich szczegółów jak np. w serii FIFA, lecz z roku na rok tryb 3D ma być ulepszany.

 

 

Oto cechy nowego systemu oglądania meczu:

- Będziemy mogli dowolnie przełączać między trybem 3D, 2D a komentarzem. Jeśli komuś nie sposoba się nowy sposób pokazywania meczu, zawsze może wrócić do sprawdzonej wersji.

- Wprowadzony został tzw. "Time bar", czyli listwa u dołu ekranu, dzięki której będziemy mogli dowolnie przewijać akcje. Będą na niej również zaznaczane najważniejsze momenty, takie jak bramki, kartki czy rzuty karne.

- Możliwość nakładania na ekran różnych zakładek, takich jak ustawienie drużyny, oceny piłkarzy.

- Kilka różnych kamer do wyboru a także radar podobny do trybu 2D.

- Możliwość oglądania meczu w trybie pełnoekranowym.

- Cztery cechy charakteryzujące piłkarzy - wzrost, waga, kolor skóry, kolor włosów.

- Nieczytelne nazwiska na koszulkach. O tym, kto jest przy piłce dowiemy się z mało wygodnego napisu na dole ekranu, ale także prawdopodobnie z podpisu podobnego do tego w 2D.

- Piłkarze nie będą wykonywać sztuczek.

- Brak odwzorowania niektórych PPM'ów (ulubionych zagrań).

- Brak możliwości przybliżenia obrazu.

- Brak prawdziwych stadionów i kibiców.

- Brak oryginalnych sposobów celebrowania zdobycia gola.

- Ten sam silnik meczowy, co w FM Live.

 

 

 

 

2. Konferencje prasowe. Kolejna, rozbudowana forma interakcji z mediami:

- Zwoływane będą tylko przed i po każdym meczu a także po objęciu funkcji managera.

- Będziemy mogli zlecić odpowiedzi asystentowi.

- Będziemy budować relacje z konkretnymi dziennikarzami (lokalnymi i krajowymi).

- Nasze odpowiedzi będę zapamiętywane i przypominane na kolejnych konferencjach.

- Będziemy mogli samemu wpisać swój komentarz, jednak nie będzie miał on właściwie żadnego wpływu na grę.

 

 

3. System wsparcia przez asystenta. Następne ułatwienie, mające wspomóc nas głównie w taktyce. Przed meczem, oraz w jego trakcie asystent udzielać nam będzie nowych informacji o zarówno naszym zespole, jak i przeciwniku. System ten nie będzie bezpośrednim ułatwieniem, lecz będzie dawać nam wskazówki, które musimy odpowiednio zinterpretować i wykorzystać. Dostaniemy informacje o:

- Dyspozycji drużyny.

- Poziomie motywacji zawodników.

- Efektywności naszej taktyki.

- Możliwości przechytrzenia taktyki rywala.

 

4. Trenowanie ulubionych zagrań. Będziemy mogli przekonać naszych piłkarzy, do trenowania szczegółowych zagrań, określanych jako PPM (Player Prefferd Move). Ich zakres będzie ograniczony i dostosowany do pozycji zawodnika. Trzeba będzie uważać co się wybiera, gdyż tryb 3D nie będzie uwzględniał niektórych z nich.

 

 

5. Manager - kobieta. Sports Interactive postawiło na równouprawnienie. Managerem najlepszych klubów świata będzie mogła zostać kobieta. Nie chodzi jedynie o odmianę słownictwa, lecz stworzenie zwyczajnej postaci płci pięknej.

 

 

6. Trial days. Co pewien czas testować będziemy mogli zaproponowanych zawodników. Najlepszych z nich wybierze asystent i zaleci ich sprawdzenie.

 

 

7. Rozbudowana zakładka Zaufanie. Zarząd oceniać będzie także harmonię w zespole oraz rozwój klubu.

 

 

8. Poprawione systemy:

- Finansowy

- Transferowy

- Media

 

26 września ukazał się drugi podcast, w którym Miles Jacobson zaprezentował kolejne 10 nowych opcji:

 

9. Licznik dystansu. Pokazywać będzie ile kilometrów lub mil przebiegł w czasie meczu każdy z naszych piłkarzy. Dzięki temu narzędziu obserwować będziemy mogli zaangażowanie czy możliwości fizyczne podopiecznych. Przyda się także przy analizie budowy przygotowania motorycznego przed sezonem.


10. Sugestie zmian w składzie. Asystent będzie wskazywać najsłabsze punkty w zespole i sugerować ewentualne wzmocnienia na te pozycje.

 

11. Rozbudowany system klubowych rekordów. Gra zapamiętywać będzie wcześniejszych zwycięzców/rekordzistów a nie tylko tych aktualnych.

 

12. Przy braniu urlopu będzie mogli zaznaczyć opcje składania podań do klubów z różnych poziomów rozgrywek.

 

13. Oceny piłkarzy, podobnie jak ma to miejsce w FM Live, nie będą jak dotychczas liczbami naturalnymi, lecz zawierać będą ułamki, pozwalające dokładniej pokazać różnice między poziomem występu zawodników. Dodatkowo gracze, którzy przebywają na boisku krócej niż 10 minut nie będą oceniani. Dzięki temu unikniemy obniżania średniej dla rezerwowych, którzy wchodzą na końcówkę meczu. Z drugiej strony jeśli joker strzeli trzy bramki w ostatnich minutach, nie zostanie to dostrzeżone.

 

14. Gdy po pewnym czasie zyskamy zaufanie zarządu, będziemy mogli poprosić o współpracę z konkretnym klubem filialnym lub patronackim.

 

15. Będziemy mogli wysyłać do innych klubów zapytania o listę piłkarzy, których mogą nam wypożyczyć.

 

16. Rozbudowa stadionu będzie miała miejsce po ostatnim meczu w sezonie, nie zaś jak dotychczas w trakcie rozgrywek.

 

17. Drużyny B, które występują w innych rozgrywkach będą traktowane jako kluby filialne a nie rezerwy.

 

18. Zasady transferów będą charakterystyczne dla danych krajów.

 

10 października ukazał się trzeci podcast, w którym Miles Jacobson zaprezentował kolejne 7 nowych opcji:

 

19.    Zastrzeżenie numeru. Po określonej ilości lat, które dany zawodnik spędził w naszym klubie, będziemy mogli zablokować jego numer na koszulce, tak aby nikt inny nie mógł w nim występować. SI nie chce podawać jak długo piłkarz będzie musiał przywdziewać nasze barwy, gdyż chce abyśmy sami to sprawdzili. Do bazy danych wprowadzone zostaną także istniejące w prawdziwym świecie zastrzeżenia.


20.    Poprawione nieaktywne kluby. Jeśli wyślemy piłkarza na wypożyczenie do nieaktywnego klubu (z nie wybranej ligi) będziemy mogli dokładniej przyjrzeć się historii jego występów w tym zespole.


21.    Poprawione narodowości piłkarzy. W grze pojawi się dokładne odwzorowanie zasad uzyskiwania obywatelstwa, a także możliwości występów w kadrze po danej ilości lat spędzonych w danym kraju.


22.    Specjaliści będą oceniać występ sędziów w każdym meczu.


23.    Historia kontuzji piłkarzy z prawdziwej kariery.


24.    Nowe efekty dźwiękowe.


25.    Możliwość odrzucenia wszystkich ofert wypożyczenia.

 

20 października Sports Interactive poinformowało o kolejnych czterech, mało istotnych nowościach:

 

26. Ułatwienia w prowadzeniu reprezentacji. Oszczędzimy czas dzięki masowemu przenoszeniu piłkarzy między kadrami.


27. Będzie więcej powszechnych pseudonimów wśród regenów, którzy posiadają długie nazwiska, pochodzących np z Ameryki Południowej.


28. Regeni będą mogli samemu wybierać między występami w reprezentacji swojej kraju czy też kraju swoich rodziców.


29. W zakładce klubowych rekordów dojdzie nowa pozycja – najszybciej strzelona bramka.

 

25 października ukazał się czwarty podcast, w którym Miles Jacobson zaprezentował kolejne nowe opcje:

 

30. Możliwość wyświetlania meczów w kalendarzu według poszczególnych rozgrywek.


31. Strzelcy bramek będą wypisani w terminarzu rozgrywek.


32. Większa ilość danych w oknie informacji o klubie.


33. Nowy ekran przeznaczony do szczegółowego informowania o transferach z całego świata.


34. Zdobyte trofea i tytuły będą widoczne w historii kariery poszczególnych graczy.


35. Więcej zawodników będzie kupowanych do klubów, do których wcześniej byli wypożyczeni.


36. Gdy oglądamy mecz innych drużyn, możemy wyjść z niego kiedy tylko nam się podoba.


37. Bardziej urozmaicone raporty trenerów.


38. Rozbudowane okno klubowych finansów.

 

Dzień wcześniej Miles Jacobson na blogu wypisał 5 następnych innowacji:

 

39. Jeśli piłkarz posiada swój ulubiony numer na koszulce, to informacja o tym zostanie nam przedstawiona podczas przedsezonowego wyboru numerów.


40. Wprowadzono nowe opłaty za zawodnika-juniora – od teraz płacimy nie tylko za jego szkolenie, ale także za występy w meczu i procent od późniejszych sprzedaży gracza.


41. Dokładniejsze wytłumaczenie przepisów panujących w ligach w Azji i Ameryce Południowej.


42. Trzy nowe atrybuty w profilu bramkarskim – gra z pierwszej piłki, rzuty wolne i rzuty karne.


43. Scouci będą mogli działać na własną rękę – jeśli nie wskażesz im miejsca, w które mają jechać, to sami jakieś wybiorą i zaczną obserwację graczy.

 

Szczegóły zaprezentowane na serwisie Shortlist.com od dnia 27.10:

 

44. Będziemy mogli poprosić o wymianę murawy, aby zapewnić sobie jedwabiście gładką powierzchnię.


45. Zużywanie boiska. W czasie sezonu jakość trawy będzie się obniżać.


46. Będą się zdarzać odwołania meczów ze względu zużycie czy też zalanie murawy.

 

47. Jedenastka marzeń będzie wzbogacona o oceny, które będą przypisywane każdemu zawodnikowi.

 

Wróć

 

Twoje konto

Login:

Hasło:

 zapamiętaj mnie

Rejestracja
Zapomniałem hasła

Online

Użytkownicy: 0
Goście: 149

Waszym zdaniem

Ile meczów przegra Betis w najbliższym sezonie Szkoły Taktyki?











Zobacz archiwum

Wyszukiwanie

Polecamy


© Centrum FM
Mapa serwisu